mandag 30. januar 2012

7/6 uker!! Hvor ble den tiden av????

Tenk nå går vi inn i den siste uken sammen med flat valpene! Hvor har den tiden blitt av?? Må jo selvfølgelig si, selv med en stresset "puppe" uke med Magda så har dette kullet vært veldig enkelt. Man merker jo at det bare er 5, men alikevell veldig rolige valper.
De har nå bodd nede på valperommet i 1 uke, der vi har prøvd flis for første gang. Veldig skeptisk, derfor har vi ikke prøvd det før men etter mange overbevisende lovnader fra noen i Hobøl så måtte vi prøve vi også. OG JEG ER OVERBEVIST!! Utrolig deilig å komme ned på morgenen og nesten ikke lukt og ingen valper med avføring og urin i pelsen. Kjempe deilig. De er ute et par ganger om dagen og koser seg i den lille snøen som er her i Rakkestad. Flinke til å gjøre fra seg ute også.
Gleder meg til å følge opp disse valpene, supre valpekjøpere/forvert. Vi beholder jo 2 selv, ei tispe som skal til Anette i Mysen og brune Jostein som skal være her hjemme. Gleder meg til å få en bruning igjen. Har jo alltid hatt en brun i vårt eie, men 4 år siden vi har hatt noen boende hjemme hos oss.

De 3 små terrierene er bare morsome, de sover mye men når de er våkne så går det unna:-)
Fortsatt ledig 1 tispe og 1 hann.






Ellers er det ikke så mye nytt her i huset. Jeg ble valgt som leder i Fagforbundet avd Rakkestad på onsdag, noe jeg syntes er veldig gøy å holde på med. Har sittet i styrer og stell siden jeg ble valgt inn som NKF's ungdomsrepresentant i 1997 i Søndre Land, deretter styremedlem og kasserer i noen år. Sittet som nestleder i Rakkestad i fjor og nå leder. Spennende!!
Sitter jo også som de fleste hvet i raserådet for flatcoated i norsk retriever klubb, der sitter jeg på det 3 året.
Hans Ole sitter i styret i Norsk Retriever Klubb, de har hatt årets kontaktmøte denne helgen, skulle gjerne vært der jeg også men noen måtte være hjemme med hunder/valper/barn, så vi har kost oss masse i helgen:-)

3 kommentarer:

  1. Flis og flis... jeg har prøvd flis på ett kull og var ikke overbevist. Klart det har mye positivt, men alle som hilser på valpene blir fulle av flis. Hadde stort sett flis over hele huset, akkurat som du har barnåler over hele huset når du har juletre.

    SvarSlett
  2. He he.. joda jeg ser den Lillian. Støvsugeren er flittig i bruk. Men vi har kjøpt ganske grov flis, så jeg syntes det går bra:-)

    SvarSlett
  3. Det var det jeg sa:))) Selv om det blir litt flis søl, er det flis vi kommer til å bruke fremover.. Iallefall fra valpene er 4 uker... Støvete blir det,og mye støvsuging, men alt er bedre enn vond lukt og våte valper fulle av urin og avføring...
    Her begynner det virkelig å bli liv i valpegården, de er bare så morsomme... Kjenner jeg både gruer og gleder meg til å levere dem...
    Men gleder meg til at dere skal komme, se om dere har samme mening som meg ( og Stein)...

    SvarSlett