fredag 1. juni 2012

Fødsel

Da er det bare å ringe meg de som har satt seg på liste eller ønsker valp. Leveringsklare fra 26 juli-12 tlf: 900 21 392 mail: eirin@rudskog.no

Tina stresset veldig mye på morgenen før jeg skulle på jobb. En rask lufting og temp sjekking og jeg kom frem til at hun venter nok til i natt.
Hans Ole var hjemme så det var jo ingen problem uansett.

Første melding kommer rundt kl 12, tror det er noe på gang her...
kl 13: Hun har begynt å trykke....
kl 14: Nå kom den første valpen ei tispe på 390 gram.
Det og være på jobb og ikke være ferdig før kl 15 og vite at hunden sin har egynt å føde... Jeg sjekket tlf hele tiden og tiden gikk så sakte!!
Vi sitter og snakker kolegaene mine og jeg da sjefen kommer å spørr hva vi snakker om, og tusen takk for en fantastisk forståelsesfull sjef som sender meg hjem med en gang!! Hun behøvde ikke  si det 2 ganger før jeg løp ut fra jobben, HJEM!! Hjem til Tina og babyene!!

Tina hadde god tid, koste seg masse med hver valp før hun enkelt trykket ut en ny. Så disse valpene er påført treghet av mor, eller så var det en utoldmodig oppdretter som syntes det gikk tregt;-)

14.02  Tispe  390 gram
14.26  Hann  425 gram
15.19  Hann  475 gram
16.28  Tispe  360 gram
16.49  Hann  410 gram
18.00  Tispe  400 gram
18.30  Tispe  415 gram
19.57  Tispe  450 gram
00.14  Hann  480 gram

Som dere ser brukte hun god tid. Vi var veldig usikre på om det var flere eller ikke, etter nr 8. Men så syntes vi det liksom kunne kjennes ut som det var noe mere inne der. Så etternørleren kom da 4 timer og 20 min etter nr 8. Lå fint inne i posen sin så ingen problem med den heller.

En enkel fødsel, men det har Tina alltid hatt. Hun er en super flink mor.




I natt har jeg li på flatseng ved siden av valpekassen, koselig med de små godlydene.
Trygghet både for meg og valpene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar