søndag 3. juni 2012

NKK Drammen og 2 dagers gamle valper!!

Alle som kjenner meg vet at jeg HATER å sitte hjemme når det er utstillinger!!
Men jeg elsker valper, og tar på meg veldig frivillig nattskiftet. Uansett hvor mange ganger man våkner av en bitteliten lyd og må rette på litt labber, finne igjen noen valper som har forvillet seg bak Tina og legge noen til puppen. Valpelyder og lukter (enda) er veldig koselig!!

Jeg ble vekket av min mann, da han fortalte meg at Trygve hadde vunnet unghund med CK. Fine gutten vår! Neste tlf var at lille gutten vår ble 4.beste hann og fikk det store certet!!
Alle som holder på med utstilling vet hvor deilig det er å få det NKK certet før man er 2 år! Man må ha minimum 1 NKK cert for å bli champion og man har bare 12 sjangser i året fordelt over hele landet.
Da har gutten vår det han trenger før han bllir 2 år, men jeg vet at min mann blir droppen alle de uskrevene reglene vi har med å ikke stille mere før han er 2 år. Det er ikke lett å få de certene når man har en så stor rase som vår, og selvfølgelig ikke noe gøy å stå på plassen bak en som har tatt et cert man ikke behøver... Men som Hans Ole sier, skal man være en verdig champion må man vinne også over de som kanskje plukker cert man ikke behøver. Alt handler om konkurranse og det å være best den dagen.


Valpene stor koser seg (tror jeg) får all mamma Tinas oppmerksomhet. Hun er en fantastisk mor. Tina er den enkleste og greieste hunden vi har, aldri noe tull med henne.
Alle valpene har gått opp i vekt. De ligger nå på:
Tispene: 390-440-445-480-520
Hannhundene: 470-490-530-560
Jeg har vært litt ekstra påpasselig med den minste tispen så 2 timer etter jeg veide henne vog hun 410 gram. Så det er bare å passe litt på. Legge henne til den spena som gir best næring.

Vi har igjen: 1 tispe og 2 hannhunder ledig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar