mandag 25. juni 2012

Internasjonal helg:-)

Fy søren for en helg!!!

Sist uke gikk med i jobb, vasking og forbredelser til besøk fra det store utland:-)
Torsdag hentet jeg Yasmina på Gardemoen, hun kommer fra Sweitz og skal være her i 2,5 uke!!
Yasmina kjøpte i 2010 2 valper fra oss, Tina + Bjarne. Hun skal være her på "ferie" om man kan kalle det da man skal kjøre Norge og Sverige rundt for å se på hunder/valper;-)
Fredag kom Dorte fra Danmark, Anne Lise og Rolf Arne fra Hunndalen og Martin fra Kongsberg. Godt vi har stort hus!! Kjempe koselig!!

Det var Norsk retriever klubbs spesial utstilling lørdag og retrieverutstilling søndag.
Dorte fikk det hun kom for = Norsk og svensk utstillingschampionat!! GRATTIS!!
Våre hunder gjorde det veldig veldig bra!!
Vi tørket støv av Bjarne (Nuch Su(u)ch Almanza Face The Fact) og Yasmina viste han på lørdag og han ble beste hann! (BIM) Utrolig gøy når han ikke har blitt vist på 1 år!!
Magda bare 6 mnd etter valpefødsel ble 3 beste tispe og plassen bak cert og Norsk championat!! Ergelig plass men slik er det...

23/6: Dommer: Anne Berith Waskaas
Jostein, Rudskog's Frozen Cranberry 2.BHK valp 6-9 mnd
Kirah, Rudskog's Frozen Strawberry BIM valp 6-9 mnd
Jensen, Rudskog's Best Wish exc/1jkk CK 5.BHK BIM junior
Bertil, Rudskog's Amazing August exc/2aukk CK
Ragnar, Nuch Rudskog's Guinness Draught exc/3 chk CK
Truls, Nuch Almanza Murphy's Irish Stout exc/2 chk CK 2.BHK
Bjarne, Nuch Su(u)ch Almanza Face The Fact exc/1 chk CK 1.BHK BIM
Tara, Rudskog Wishmaker exc/1 jkk CK BIR-BIS 2 junior
Magda, Almanza Made For Teamwoork exc/2 akk CK 3.BTK res.cert
Hjørdis, Nuch Rudskog's Impossible Storm exc/ chk CK
Sara, Nuch Almanza Wish The Impossible exc/2 chk CK 4.BTK



Søndag reiste jeg i barnedåp til mitt tantebarn Ludvik. Han ble døpt i Hov kirke og jeg tror aldri en gudstjeneste har vært så lang... Må innrømme at jeg fulgte mere med på meldinger (resultatene tikket inn) og facbook en hva presten sa....;-) Marthe kikket over skulderen min og sa høyt og tydlig under messen "mamma du sitter ikke på facbook nå!!" Hmmm.... Kremt og jeg gjorde meg så liten som mulig.....
Men denne dagen var hyllet til TRULS!! Nuch Almanza Murphy's Irish Stout da han ble BEST IN SHOW!!! Grattis til Anne Lise og Rolf Arne som eier Truls sammen med oss og holder gutten i så fin form!!

Valpene, vokser, spiser og koser seg sammen med mamma Tina:-)
Jeg har fortsatt en hann ledig til utstillingsintereserte fortrinnsvis!!











25/6: I dag fikk de sitt første måltid mat:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar