torsdag 8. desember 2011

5 dager igjen...

Hjelp, Magda skremte meg i dag.. Hun spiste ikke på morgenen og ikke spiste hun på dagen. Uff, vil ikke ha valpene enda. Det er så mye bedre at hun venter til termin. En dag for dem er ca en uke for oss nå på slutten. Nå har hun begynt å søkke ned så lille slanke frk vår har blitt et hengebuk svin. Men like sjarmerende som alltid. Hun spiste godt igjen nå i efta så da ble jeg glad:-) Tempen hennes er normal på 38 grader, den skal jo variere litt på slutten men litt tidlig enda. Tempen faller ned mot 36 grader ca 12-24 timer før fødsel og stiger igjen, når den er oppe på 38 igjen kommer den første valpen om det ikke er noe galt. Alltid spennende å følge med på. Nå tar vi den 2 ganger dagen men mye oftere mot slutten.

Suzy kommer til å sprekke tror jeg.. Hun har igjen 10-12 dager men er stor. Kjenner godt liv der inne. Skal ta noen bilder av de to drektige igjen i morgen så dere får se utviklingen dems.

I dag har jeg malt stuetaket i stuen nede, tar veggene i morgen tenker jeg.. Blir så bra, gleder meg så til å få de 3 (stue-kjøkken-gang) rommene ferdig og det skal vi klare før jul!! Håper jeg...
Ellers har jeg hatt besøk av tvillingene Sørhagen-Haugen i dag, kjempe koselig. Line fikk noen klore merker da jeg hadde glemt at katten var inne og slipper inn jackene som var på kattejakt med en gang. Dagens trim for katten...

~Eirin~

1 kommentar:

  1. Hei , Eirin:)
    Så koselig å lese litt om hvordan det går! Følger veldig spent med :). Jeg var hos noen to uker gamle border collie valper i dag,. De hadde akkurat åpnet øynene. De var bare helt skjønne:)

    Gleder meg til flere bilder:)

    Mvh Anette

    SvarSlett